wtorek, 30 lipca 2013

Sernik na zimno z Oreo i mlekiem w proszku

Szukałam przepisów na wykorzystanie mleka w proszku (zostało mi po moim synku i szkoda mi było wyrzucać). Znalazłam dwa - oto jeden z nich. Brzmiało ciekawie i postanowiłam wypróbować. Cóż - "niebo w gębie" :) Specyficzna konsystencja, delikatny mleczny smak i ciekawy wygląd. Polecam!

CZAS PRZYGOTOWANIA: ok.10-15min

Składniki:
  • 4 żółtka (5)*
  • 1 jajko
  • 450 g twarożku śmietankowego (ja użyłam waniliowego z wiaderka)
  • 2 łyżki żelatyny
  • 1/4 szklanki wody
  • 80 g miękkiego masła (100 g)*
  • 2 szklanki mleka w proszku
  • 1/2 szkl cukru (3/4)*
  • 16 ciasteczek Oreo, pokruszonych (1 paczka)
  • spód ciasteczkowy: ok.150-200 g dowolnych ciastek (ciasteczka digestive/ciasteczka korzenne lub biszkopty/herbatniki - wg uznania - u mnie wieloziarniste herbatniki z biedronki) + 4 łyżki masła na spód 
()* ilości w oryginalnym przepisie
jajka można sparzyć - dla bojących się samonelli 

Wykonanie:

Tortownicę 24-26 cm wyłożyć papierem do pieczenia (w przepisie było posmarować masłem, ale ciasto i tak jest dość "ciężkie", więc chciałam zaoszczędzić trochę tłuszczu :)). Na spodzie ułożyć herbatniki/ biszkopty lub zrobić spód ciasteczkowy: np. digestive mielimy na drobne okruchy i mieszamy ze stopionym masłem. Masę wcisnąć w formę na płasko i włożyć na schłodzenie do lodówki.
Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie i przestudzić. W między czasie masło utrzeć z cukrem, dodać żółtka, jajko. Do masy dodać twaróg i przesiane mleko w proszku, zmiksować. Do wszystkiego dodać żelatynę i ciastka Oreo, dokładnie wymieszać. Przełożyć do przygotowanej wcześniej tortownicy i schować do lodówki na co najmniej 2 godziny (najlepiej na całą noc). 

Smacznego!
inspiracja: ciasteczkowepotwory.blox.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz