piątek, 16 marca 2012

Zupa krem kalafiorowo-brokułowa z niebieskim serem

Ostatnio wzięłam się za testowanie kremowych zup :) Tak jakoś zainspirowałam się artykułem o miksowaniu. Jak się ma już ten blender - to niech nie kurzy się w szafce...
Smaczna zupa - dobry przepis na wykorzystanie resztki gorgonzoli :)

CZAS PRZYGOTOWANIA: ok.20-25min 

Składniki (na 4 osoby): (lista zakupów)
  • 1/2kg kalafiora
  • 1/2kg brokułów
  • 4 łyżki płatków migdałowych
  • pęczek bazylii
  • garść świeżego startego parmezanu (ja użyłam starego oleandra)
  • garść pokruszonego dowolnego sera z niebieską pleśnią (u mnie gorgonzola)
  • sól, pieprz
Wykonanie:
Kalafiora i brokuły dzielimy na różyczki, wrzucamy do garnka i gotujemy do miękkości (ok.15min) w osolonej i lekko pocukrzonej wodzie. Następnie odcedzamy ugotowane warzywa i miksujemy je na gładko razem z płatkami migdałowymi i bazylią. Dolewamy wodę z gotowania, aby uzyskać krem (nie za gęsty i nie za rzadki). 
Całość przelewamy z powrotem do garnka i zagotowujemy. Na samym końcu wrzucamy parmezan i energicznie mieszamy, żeby się rozpuścił. Zupę podajemy z kawałkami niebieskiego sera pleśniowego.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz