piątek, 27 kwietnia 2012

Ciastka półfrancuskie z jabłkami


Lekko zmodyfikowany przeze mnie przepis. Ciastka są super! Łatwe, mało czasochłonne, efektowne i smaczne. Polecam!

CZAS PRZYGOTOWANIA: ok.10 min + 30 min chłodzenia + 20 min pieczenia

Składniki: 
  • 250g białego sera (twaróg)
  • 250g masła/masła roślinnego/margaryny
  • 250g mąki
  • 40dag jabłek (3-4 sztuki w zależności od wielkości)
  • 3 łyżki cukru pudru wymieszanego z torebką cukru waniliowego (dla mnie zdecydowanie za dużo :))
  • cynamon (niekoniecznie)
Wykonanie:
Ser przepuścić przez maszynkę. (Uważam,że nie ma takiej potrzeby. Twarogi w kostkach są miękkie i bez grudek - użyłam chudego z "Biedronki"). Mąkę przesiać i posiekać na stolnicy z masłem. Dodać ser. Szybko zagnieść ciasto i włożyć do lodówki na 30 min. W tym czasie obrać i oczyścić z gniazd jabłka i pokroić na 8-12 części (w zależności od wielkości jabłka).

Schłodzone ciasto rozwałkować, lekko podsypując mąką, na placek o grubości 3-4mm. Wykrajać szklanką krążki, na każdy położyć cząstkę jabłka (ja jeszcze posypałam jabłka cynamonem - bo nie wyobrażam sobie pieczonych jabłek bez cynamonu :)). Ciasto złożyć na połowę, tak, aby grubsza część kawałka jabłka była widoczna. 

Ciastka ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec przez 20 min w temperaturze 200°C. Jeszcze lekko ciepłe posypać cukrem pudrem wymieszanym z cukrem waniliowym. Nie czekać i zajadać :)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz