piątek, 24 lutego 2012

muffiny z boczkiem i natką pietruszki

Muffiny nie muszą być słodkie. W wersji wytrawnej świetnie nadają się na przekąskę lub dodatek do zup.

CZAS PRZYGOTOWANIA: ok.15 min + 20 min pieczenia 

Składniki: (u mnie wyszło 18szt.)
  • 375g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/2 pęczka natki pietruszki (ja dałam cały, bo lubię :))
  • 125g rozpuszczonego masła
  • 2 jajka
  • 250ml mleka
  • 1 duża cebula
  • 4-6 plasterków chudego boczku lub bekonu
  • olej/oliwa do smażenia 
Wykonanie:
Masło rozpuścić i odstawić do wystygnięcia. Boczek pokroić w kostkę i przesmażyć na oliwie/oleju* aż będzie chrupki. Przełożyć na papierowe ręczniki i odsączyć nadmiar tłuszczu. Na tej samej patelni zeszklić posiekaną cebulę. Odstawić do wystygnięcia. 

Tradycyjnie - w jednej misce wymieszać składniki suche: przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia, sól i posiekaną natkę pietruszki, a w drugiej mokre: roztrzepać jajka, dodać mleko, rozpuszczone masło. Połączyć 
zawartość obu naczyń, 
dodać przestudzony boczek i cebulę. 
Wymieszać, ale z grubsza do połączenia składników - grudki mogą zostać.


Formę na muffiny posmarować masłem lub wyłożyć papilotkami (jeżeli ktoś używa innej niż sylikonowa) a następnie wyłożyć w nią ciasto, wypełniając gniazda do 3/4 ich wysokości. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 210
ºC i piec ok 20 min (do suchego patyczka).


* ja używam patelni ceramicznej i nie dodaje tłuszczu do smażenia


Wydrukuj przepis

2 komentarze:

  1. takich z boczkiem jeszcze nie jadłam,,, ale wszystko przede mną :D

    OdpowiedzUsuń
  2. zawsze można dodać chudej szynki za miast boczku - dla lubiących odchudzone wersje :)

    OdpowiedzUsuń