niedziela, 18 marca 2012

Bułeczki z masłem czosnkowym


Przepyszne bułki z masłem czosnkowym. Mięciutkie, delikatne i jednocześnie chrupiące. Dla mnie rewelacja.

CZAS PRZYGOTOWANIA: ok.2,5h + 15-20min pieczenia

Składniki (na 12 bułeczek): 
  • 400g mąki pszennej chlebowej (ja dodałam zwykłej pszennej)
  • 20g cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 8g drożdży (świeżych)
  • 260ml mleka
  • 30g masła (roztopionego)
Wykonanie:
Mleko lekko podgrzać, dodać pół łyżeczki cukru i zrobić rozczyn z drożdżami. Wszystkie składniki umieścić w misie i dobrze wyrobić - aż będzie gładkie i elastyczne. Przykryć lnianą ściereczką i pozostawić do podwojenia objętości (o 1,5h lub dłużej, w zależności od temp. otoczenia).

Po tym czasie ciasto podzielić na 12 części. Uformować z nich kulki, następnie każdą spłaszczyć i ulepić podłużną bułeczkę układając złączeniem do blachy. Przykryć i pozostawić na 30 minut do ponownego wyrośnięcia w ciepłym miejscu. W tym czasie przygotować nadzienie.

Składniki na nadzienie:

  • 60g miękkiego masła
  • 5 ząbków czosnku (wg smaku)
  • pół pęczka świeżej natki pietruszki (lub 2 łyżeczki suszonej)
Wykonanie:
Wszystkie składniki zmiksować a następnie włożyć do rękawa cukierniczego lub woreczka, w którym odcina się róg.

Wyrośnięte bułeczki posmarować jajkiem. Ostrym nożem naciąć do połowy a nastepnie wcisnąć w to miejsce nadzienie.
Piec w temperaturze 180ºC przez 15-20min (aż się ładnie zarumienią). Podawać ciepłe.

Smacznego :)

3 komentarze: