wtorek, 3 kwietnia 2012

Lemon Dimples - kruche ciasteczka z lemon curd

Cytrynowo c.d. Po cytrynowym serniku pozostał mi lemon curd, więc postanowiłam go wykorzystać :) Przepyszne ciasteczka, mocno cytrynowe. Polecam!

CZAS PRZYGOTOWANIA: ok.15 min

Składniki (na ok. 50 ciasteczek): 
  • 180g miękkiego masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka otartej skórki z cytryny (ja dodałam z całej cytryny)
  • 1 łyżka soku z cytryny (ja dodałam z całej cytryny)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka lemon curd, (użyłam też dżemu żurawinowego i pomarańczowego)
Wykonanie:
Masło utrzeć mikserem do białości. Dodać cukry i dalej miksować. Miksując dodawać jajko, skórkę i sok z cytryny, wanilię. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodawać po łyżce do masy maślanej. Zmiksować. 
Gotowe ciasto owinąć w folię spożywczą i schłodzić przez godzinę w lodówce. 

Przygotować blachę, wyłożyć ją papierem do pieczenie. Ze schłodzonego ciasta zrobić nieduże kulki (moje miały wielkość średniej truskawki), układać w odstępach na blaszce (urosną). każde ciastko lekko spłaszczyć i zrobić w nim głębokie i szerokie wgłębienie (niemal do samej blachy, inaczej ciastko urośnie a nadzienie wypłynie z ciastka - ja użyłam nakrętki po wodzie mineralnej, świetnie się spisała :)). Wypełnić ciastko lemon curd (lub dżemem) - ok. łyżeczki na jedno ciastko.

Piec w temperaturze 180ºC przez ok. 15min. Studzić na kratce.


Smaczego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz